Datum konání
19 / 07 / 2026 - Neděle 20:00
Místo konání
Koncertní řada
Hejl & Svatováclavský chorál
Matouš Hejl patří k výrazným současným skladatelům. V meditativní atmosféře boletického kostela zazní Svatováclavský chorál v novém kabátu. Variace na odvěkou melodii prostoupí jazzové prvky a mistrovská improvizace hráčů.
Tento koncert je součástí balíčku Zahajovací festivalový víkend, který zahrnuje hned tři koncerty:
-
-
-
- Tisíc a jedna noc / Šeherezáda, 17.7. 21:00, Letní jízdárna Český Krumlov
- Vondráček & Rachmaninov, 18.7. 19:30, Zámecká jízdárna Český Krumlov
- Hejl & Svatováclavský chorál, 19.7. 20:00, Kostel sv. Mikuláše Boletice
-
-
Případně jej naleznete také ve festivalovém balíčku s názvem Jihočeské kostely. Festivalový balíček zahrnuje vstupenky v nejlepší kategorii s 20% slevou a přístup ke zvýhodněným nabídkám festivalových partnerů. K dispozici do konce roku 2025 nebo do vyprodání kapacit.
Účinkující
Matouš Hejl, Antonín Procházka, Petr Tichý
Program
Matouš Hejl: Improvizace na Svatováclavský chorál
koncert bez přestávky
Matouš Hejl
Tvorba Matouše Hejla zasahuje do oblasti koncertní hudby, divadla, filmu a zvukové instalace. Hejl je aktivní také jako klavírista a varhaník. V roce 2025 měly premiéru jeho Nešpory na Svatováclavský chorál, které uvedl orchestr Berg. V roce 2023 připravil komorní oratorium Josef a v témže roce byla na festivalu Pražské jaro uvedena jeho skladba Kývání v provedení souboru Klangforum Wien. V roce 2022 vytvořil s divadelním spolkem JEDL inscenaci Opera Ibsen, adaptaci Ibsenovy hry Přízraky, která získala ocenění divadelní kritiky v kategorii hudba roku. V roce 2018 se stal finalistou skladatelské soutěže České filharmonie, která premiérovala jeho skladbu Crossings. Hudba k filmům Ztraceni v Mnichově (2015) a Staříci (2019, spolu s Miroslavem Srnkou) vynesla Matouši Hejlovi nominaci na Českého lva za nejlepší hudbu. V letech 2019 a 2020 uvedl Orchestr Berg jeho imerzivní skladbu Prolínám, stmívám. Skladba Kaleidoscope (2017), kterou premiéroval týž soubor, získala ocenění Trochu nižší C4. V současnosti působí jako pedagog na New York University Prague.
Antonín Procházka
Antonín Procházka je hráč na bicí nástroje, skladatel, improvizátor, foley artist a pedagog Hudební fakulty AMU v Praze. Působí napříč žánry – v předních orchestrech (ČF, FOK, SOČR, PKF), ansámblech soudobé hudby (BERG, PMP), jazzových a indie-popových projektech (Hele Wāwae, teepee) i v improvizaci. Vystupuje jako vibrafonový sólista, lektor muzikoterapeutických workshopů České filharmonie a jeho ruchy zní v mezinárodně oceňovaných filmech. Jeho styl spojuje cit pro tradici s inovativním přístupem. V rámci doktorandského studia na HAMU se zabývá fenoménem talking drums západní Afriky; v ghanské Akkře spolupracoval s Ghana Dance Ensemble a University of Ghana. Zkušenosti z pobytu zúročuje v praxi i výuce. Založil Obroni Ensemble – experimentální laboratoř propojující africké bubnování s moderním jazzem a improvizací.
Petr Tichý
Petr Tichý, český jazzový kontrabasista s bohatými pódiovými i studiovými zkušenostmi, hraje mimo jiné i na elektroakustický kontrabas vlastní konstrukce zhotovený mistrem houslařem Jiřím Petlachem. Během studií na Konzervatoři Jaroslava Ježka a jazzovém oddělení pražské HAMU (u profesorů Petra Kořínka, Jaromíra Honzáka a Jiřího Slavíka, kurzy u Miroslava Vitouše) se propojil s pražskou jazzovou scénou, kde působí dodnes. Účastní se, nebo se účastnil také řady mezižánrových projektů (Alvik, Floex, Sylvie Krobová, kvintet Marka Novotného, trio NTS (s Michalem Nejtkem a Štěpánem Smetáčkem), Feng-jun Song a trio Puo, Bran, J.Eoin, Paul Novotný trio, Romanovká Tichý Hrubý, Alieksander Yasinski, Radek Doležal, Diva Baara, Pavol Hammel, Ondřej Škoch, Kateřina Göttlichová, Třaskavá směs Franty Skály, Petr Nikl, Vladimír Václavek, Jana Vébrová aj.) Vlastní kompoziční i zvukovou tvorbu realizuje především projektem HLASkontraBAS v duu s Ridinou Ahmedovou za kterou byli nominováni na cenu Anděl 2016 v kategorii worldmusic.
kostel sv. Mikuláše, Boletice
Ve chvíli, kdy vkročíte do boletického kostela, který stojí uprostřed hřbitova na výšině zvané Olymp, dýchne na vás atmosféra tradice a historie. Stavba z 12. století je součástí Vojenského újezdu Boletice a hrdě se hlásí k titulu nejstarší památky jižních Čech. Už král Přemysl Otakar II. ho věnoval spolu se zlatokorunským klášterem církvi, aby zastavil moc rozpínající se české šlechty. Běžně se do něj však nepodíváte. Své dveře otevírá pouze u příležitosti svatebních obřadů či koncertů. Využijte příležitosti a zažijte večer v působivém prostředí.